در حال بارگذاری
نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد:

حال بودجه شهرستان خوب نیست

شماره خبر : 759 - https://asreatrak.ir/short/4y91Y

نماینده شهرستان‌های اسفراین و بام وصفی آباد گفت: حال بودجه شهرستان خوب نیست، مدیران دستگاه‌ها تلاش کنند حداقل معادل اعتبارات استانی از ردیف ملی هم اعتبار در یافت کنند و در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی عصر اترک از اسفراین، قوامی نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی‌آباد در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسفراین که صبح امروز برگزار شد گفت: انتظار ما از دولت جدید این است که خودکار مسئولین شل نشود و به همان صورت که دولت قبل با پشتکار مسائل را پیگیری و دنبال می‌کرد بر همین مشی بماند و باقدرت شکل پیدا کند.

وی ادامه داد: هم‌زمانی شروع فعالیت مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم را می‌توان با حسن‌نیت دید و امیدواریم مدیران کشور و وزرای جدید بتوانند در سطح کشور با هماهنگی، پیگیر مسائل باشند.

نماینده مردم اسفراین و بام وصفی آباد افزود: این کمیته برنامه‌ریزی باید در طول سال فعال باشد و هر ماه به‌صورت رسمی پیگیر  این باشد که آن مدیر و دستگاه چه مقدار از اعتبارات را در یافت کرده و چه مقدار باقی‌مانده، این جلسات باید هدفمند پیش برود.

وی اظهار کرد: حال بودجه شهرستان خوب نیست، مدیران دستگاه‌ها تلاش کنند حداقل معادل اعتبارات استانی از ردیف ملی هم اعتبار در یافت کنند و در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز توجه ویژه داشته باشند. 

قوامی ضمن توصیه به مدیران دستگاه‌ها در خصوص خلاقیت برای افزایش اعتبارات تأکید کرد: ظرفیت‌هایی در شهرستان است که مدیران می‌توانند برای درآمدزایی از آن استفاده کنند که حداقل آن درآمد هزینه‌های جاری را تأمین کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام صفی‌آباد نیز در این جلسه گفت: کمیته برنامه‌ریزی مغز مدیریت شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در خط مقدم جلسات برای پیگیری اعتبارات ملی جهت بهره‌برداری از پروژه‌ها هستند.

وی افزود: ردیف‌های ملی که درگذشته برای برخی از پروژه‌ها ایجاد شده،  همچنان برای شهرستان هست؛ به اعتبار  پروژه‌های بام، قوچان_ راه‌آهن_ محور اسفراین به سبزوار و چهاربانده کردن محور اسفراین ۲۰ میلیارد تومان اضافه شده است.

مسلم نوری، فرماندار شهرستان اسفراین در این جلسه گفت: سهم شهرستان اسفراین از اعتبارات استانی ۱۶۴ هزار میلیارد ریال است که الزامات قانونی آن نیز از سوی سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ شده است.

نوری ادامه داد: توزیع اعتبارات امسال بر اساس پروژه‌های اولویت‌دار و تکمیل و بهره‌برداری آنها متمرکز است. 

وی با تأکید اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت جذب اعتبارات ملی، گفت: باتوجه‌به اینکه وزارتخانه‌ها دارای سهم ویژه‌ای از بودجه‌ها برای اختصاص به برنامه‌های توسعه‌ای استان‌ها هستند، مدیران باید تلاش کنند سهم بیشتری از اعتبارات ملی را جذب کنند. 

فرماندار و رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسفراین بیشترین سهم اعتبارات شهرستان را باتوجه‌به وسعت و اهمیت کار به حوزه توسعه آبیاری و بهره‌وری از آن و رفع تنش‌های آبی و سپس دو حوزه راه و کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: ردیف‌های ملی که درگذشته برای برخی از پروژه‌ها ایجاد شده،  همچنان برای شهرستان هست؛ به اعتبار  پروژه‌های بام، قوچان_ راه‌آهن_ محور اسفراین به سبزوار و چهاربانده کردن محور اسفراین ۲۰ میلیارد تومان اضافه شده است.

فرماندار اسفراین در این جلسه همچنین به خدمات دولت مردمی شهید رئیسی اشاره داشت و افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات علاوه بر اقتدار ملی باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی در سطح بین‌المللی نیز خواهد شد.

 

انتهای خبر/رضازاده

0 نظر

ارسال نظرات